Urakoitsijoiden hallinta ja hyväksyntä

Varmista kumppanien luotettavuus ja toiminnan läpinäkyvyys läpi alihankintaketjun.

Urakoitsijoiden hyväksyntä

Toimittajahyväksyntäprosessilla varmistat,  että työ hankitaan vain vastuulliselta toimittajalta. Määrittelet itse projektin urakoitsijoiden tarvittavat pätevyydet ja koulutukset. Zeroni seuraa automaattisesti läpi koko projektin, että tilaajavastuulain velvoitteet täyttyvät, ja raportoi automaattisesti, mikäli tarvittavat vaatimukset ja dokumentit ovat vanhentumassa kesken työmaan tai hankkeen.

Urakoitsijoiden taustojen tarkistus

Huippuasiantuntijoiden tekemä luotettava ja laaja analyysi urakoitsijan tilasta ja vastuuhenkilöistä. Globaalin yhteistyökumppanimme avulla tarjoamme myös maakohtaiset dokumentit ulkomaisen urakoitsijan tilaajavastuun tarkistamiseen.

Urakoitsijaketjun hallinta

Palvelun  avulla urakoitsijat pääsevät itse täyttämään ja päivittämään tietonsa – tämä vähentää tilaajan työmäärää, poistaa GDPR-riskejä sekä minimoi virheiden mahdollisuutta.

Tilaajavastuun seuranta

Työn tilaajan vastuulla on varmistaa, että sopimuskumppani on hoitanut lakisääteiset velvoitteensa sekä sopimuskumppanina että työnantajana. Zeronin avulla tilaajavastuuvelvollisuuksien ja tilaajavastuulain mukaisten selvitysten valvonta onnistuu vaivattomasti, kun kaikki tarvittava tieto on saatavilla automatiikan tukemana saman palvelun alta.

Kohti läpinäkyvää urakoitsijaketjua

Zeroni tarjoaa selkeän prosessin ja työkalut toimittajan taustojen tarkistukseen ja arviointiin, sekä seuraa automaattisesti toimittajan lakisääteisten velvoitteiden täyttymistä ja muutoksia. Keskitetty toimittajarekisteri tehostaa viestintää toimittajien ja aliurakoitsijoiden kanssa sekä minimoi hankintaan ja projekteihin liittyviä riskejä.

Usein kysyttyä

Zeroni on ulkoisen työvoiman hallintaan suunniteltu palvelu, jonka avulla asiakkaamme varmistavat mahdollisimman sujuvan ulkopuolisen työvoiman käytön vastuullisuudesta tinkimättä. Zeronilla asiakkaamme vapauttaa aikaa itse työn johtamiseen.

Zeronin avulla varmistat, että työkohteisiinne pääsevät työskentelemään ainoastaan ne urakoitsijat ja työntekijät, jotka täyttävät lain velvoitteet ja yrityksenne vaatimukset. Autamme asiakkaitamme sujuvoittamaan ja automatisoimaan työntekijöiden onboarding -prosessia, joka johtaa vastuullisempaan ja tehokkaampaan työntekijöiden virtaukseen poistaen toiminnasta turhaa hukkaa.

Zeroni tarjoaa monipuoliset työkalut urakoitsijoiden, työntekijöiden, työturvallisuuden ja työmaapalvelujen hallintaan. Palvelumme avulla voit esimerkiksi:

  • hallinnoida työntekijöiden pätevyyksiä ja lupia
  • huolehtia työvoiman perehdyttämisestä digitaalisesti
  • seurata urakoitsijoiden ja toimittajien tilaajavastuuta
  • toteuttaa turvallisuusmittauksia
  • hoitaa lakisääteiset verottajailmoitukset ja AVI-raportoinnit helposti ja nopeasti

Ratkaisumme tarjoaa lisäksi kattavan kokonaisuuden erilaisia työmaapalveluja, kuten:

  • kulunvalvonnan
  • kalustonhallinnan
  • työmaapäiväkirjan
  • tuntikirjanpidon
  • kohdennetut viestintätyökalut

Zeroni yhdistää useat toisistaan erilliset turvallisuusprosessit yhdeksi älykkääksi järjestelmäksi, joka parantaa työkohteen turvallisuutta, projektin kannattavuutta ja sitouttaa työntekijät ja urakoitsijat vastuulliseen toimintaan.

Lue lisää Zeronin palveluista

Ratkaisumme on kattavasti käytössä rakennusalalla, infrahankkeissa ja teollisuudessa. Palvelumme sopii parhaiten suurille ja keskisuurille yrityksille, jotka toimivat päätoteuttajan tai tilaajan roolissa työmailla ja vastaavat ulkoisen työvoiman ja työturvallisuuden hallinnasta.

Lue asiakkaidemme kokemuksia Zeronista

1. Säästät aikaa ja resursseja

Zeronin kaltaista kokonaisuutta ei markkinoilta löydy, joten et tarvitse enää erillisiä järjestelmiä työturvallisuuden hallintaan, ja työmaiden arki helpottuu. Zeronin valvova automatiikka hoitaa suurimman osan työstä, joka muuten hoidettaisiin manuaalisella paperinpyörittelyllä: työaikaa voidaan käyttää tehokkaammin sekä toimistoissa että työmaalla.

2. Sujuvalla onboarding-prosessilla varmistat, että työt tehdään vastuullisesti ja laadukkaasti

Työn ostamiseen ja teettämiseen liittyvät lain kiemurat työllistävät yrityksiä valtavasti. Veroviranomaisen ja Aluehallintoviraston edellyttämien raporttien, dokumenttien ja selvitysten käsittely vie aikaa ja resursseja. Me Zeronilla haluamme sujuvoittaa ja automatisoida ulkopuolisen työvoiman hallintaan liittyviä prosesseja ja varmistaa, että työt tehdään turvallisesti ja vastuullisesti.

Onboarding-prosessimme  ansiosta yritys voi keskittyä ydinliiketoimintaansa – me hoidamme työvoiman laadun- ja lainmukaisuuden valvonnan puolestanne.

Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi

Zeroni seuraa urakoitsijoiden ja työntekijöiden tietoja reaaliajassa ja raportoi käyttäjälle heti, mikäli esimerkiksi urakoitsijan tilaajavastuutiedoissa tai työntekijän perehdytystiedoissa on puutteita tai pätevyydet ovat vanhentumassa. Ilmoitusvelvollisuuslain mukaiset rakentamisilmoitukset luodaan ja lähetetään Zeronista täysin automaattisesti.

Lue lisää Zeronin palveluista

Palvelun hinta määräytyy käyttäjämäärän mukaan ja minimiveloitus on 180 €/kk, joka sisältää monipuolisen Zeroni-kokonaisratkaisun ja viisi käyttäjätiliä. Haluamme tarjota aina asiakkaan tarpeisiin sopivan palvelun ja olla samalla sivulla siitä, että palvelumme tukee liiketoimintaanne kannattavasti ja tarkoituksenmukaisesti. Varaa aika esittelylle, niin kerromme, kuinka paljon säästät aikaa ja rahaa ottaessasi älykkäämmät Zeroni-onboardingprosessit käyttöösi.

Ota yhteyttä

Kyllä on. Lisäksi järjestelmä on integroitavissa myös palkanlaskennan ja BI-raportoinnin ohjelmistoihin.

Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi