Metsä Fibre: Ulkoisen työvoiman hallinta tehostuu Zeronilla

Asiakastarinat —

Zeroni helpottaa ulkoisen työvoiman hallintaa Metsä Fibren tehtailla ja hankkeissa. Tiivis yhteistyö tuolloin vielä Takamäki Yhtiöt -nimellä kulkeneen Zeronin kanssa alkoi Metsä Fibren yksiköissä jo vuonna 2014. Metsä Fibren tehtaiden ulkoisen työvoiman hallinnan parissa työskentelevät Botnia Mill Servicen työntekijät kertovat nyt omia kokemuksiaan Zeronin käytöstä ja sen tuomista eduista.

Oy Botnia Mill Service Ab tai tuttavallisemmin BMS on erikoistunut metsäteollisuuden käynnissäpito-, käyttövarmuus-, asennus- ja korjaamopalveluihin ja vastaa Metsä Fibren kaikkien sellutehtaiden kokonaisvaltaisesta prosessikunnossapidosta. Kausittaisesta vuosihuoltoseisokkien työvoiman hallinnasta alkunsa saanut yhteistyö on vuosien kehitystyön tuloksena laajentunut kattamaan ympärivuotista harmaan talouden torjuntaa ja ulkoisen työvoiman hallintaa Metsä Fibren tehtailla.

Tehokkaampaa urakoitsijoiden hallintaa

– Zeronin avulla pystymme tehokkaasti varmistamaan työntekijöiden työskentelyoikeuden, hallitsemaan työmaiden kulunvalvontaa ja ajoneuvolupia sekä valvomaan urakoitsijoiden tilaajavastuulain mukaisten dokumenttien oikeellisuutta ja voimassaoloa, Botnia Mill Servicen kunnossapitovastaava Minna Aksila kertoo.

Uuden ohjelmiston myötä toimistotyö on helpottunut ja excelien sekä paperien pyörittelystä on päästy eroon. Urakoitsijoiden hallintaan on aiemmin liittynyt paljon manuaalista tietojen syöttöä ja tähänkin Zeroni on tarjonnut ratkaisun. Myös helppokäyttöiset viestintätyökalut saavat kiitosta.

– Zeronilla voi kätevästi lähettää kohdennettuja sähköposti- ja tekstiviestejä esimerkiksi kaikille alueella työskenteleville tai pelkästään työnjohtajille ja sopimusyhteyshenkilöille vuosihuoltoseisokkien aikana. Tämä on erittäin näppärä ominaisuus, joka auttaa meitä tavoittamaan oikeat henkilöt mahdollisimman nopeasti, Botnia Mill Servicen toimistoassistentti Marja Piitulainen toteaa.

Toimittajien tietojen hallinta on myös helpottunut, kun Valttikortin käyttö otettiin osaksi järjestelmää. Uudistuksen myötä tarvittavat henkilötiedot löytyvät Zeronista Valttikortin numerolla ja lisäksi kulkulupien luominen helpottuu, kun kulkutunnisteena voidaan käyttää Valttikortin numeroa.

Yhdessä kohti parempia turvallisuusprosesseja

– Kehitysideoihin on Zeronilla reagoitu herkästi ja olemme saaneet ideoitamme todella hienosti eteenpäin. Viimeisimpänä uudistuksena saimme ajantasaiset työntekijän turvallisuusperehdytystiedot linkitettyä osaksi henkilöhyväksyntäprosessia. Nyt meidän ei enää tarvitse loikkia eri järjestelmien välillä varmistamassa, että perehdytykset on jo suoritettu, Piitulainen kehuu.

Aksila ja Piitulainen toivovat, että Zeronin käyttö laajenisi koko teollisuuden kattavaksi järjestelmäksi ja suurimmat yhteistyökumppanit ottaisivat hyödyt irti saman järjestelmän sisällä toimimisesta.

– Yhteisestä järjestelmästä olisi erittäin paljon hyötyä myös toimittajille päin, kun työskennellään samojen porttien sisäpuolella, Aksila summaa.

Ovatko yrityksenne ulkopuolisen työvoiman hallintaprosessit jo tätä päivää, vai taistellaanko toimistossanne edelleen paperipinoja vastaan?  Ota yhteyttä myyntiimme niin kerromme, kuinka teilläkin saadaan tehokkuutta urakoitsijoiden ja alihankkijoiden hallintaan sekä muihin turvallisuusjohtamisen prosesseihin.

Ota yhteyttä!

https://www.zeroni.fi/ota-yhteytta/
+358 400 600 339
sales@zeroni.fi