
Sujuvampi onboarding urakoitsijoille ja työntekijöille
Keskitä urakoitsijoiden ja työntekijöiden työskentelyoikeuksien hallinta ja keskity ydinliiketoimintaanne ja hankkeen johtamiseen. Palvelullamme varmistat, että tilaajavastuulain velvoitteet ovat hoidossa koko kunnossapitohankkeen elinkaaren ajan.
Miksi valita Zeroni?

Hallitse ulkopuolista työvoimaa tehokkaasti ja ennakoivasti
Palvelullamme voit varmistaa jo hankintavaiheessa, että yhteistyökumppaninne täyttävät kaikki lain velvoitteet sekä yrityksenne vastuullisuusstandardit koko hankkeen ajan.

Keskitä turvallisuusprosessien hallinta
Ratkaisullamme hallinnoit kunnossapitoprojektien työturvallisuutta sekä varmistat, että työturvallisuussuunnitelmat, työluvat sekä perehdytykset ja pätevyydet ovat ajan tasalla.

Vain hyväksymänne työntekijät pääsevät työmaalle
Suoraan järjestelmään integroidut porttilaitteet yhdistettynä keskitettyyn luvitusprosessiin varmistavat, että vain vaatimukset täyttävät työntekijät voivat kulkea työmaalle.
Integraatiot
Hallitse ulkopuolista työvoimaa yhden palvelun avulla
Kuinka prosessimme toimii?
Urakoitsijoiden tilaajavastuukelpoisuuden tarkastus
Varmista jo ennen projektin alkamista, että sopimuskumppaninne noudattaa tilaajavastuulain velvoitteita.
Proaktiivinen työskentelyoikeuden valvonta
Keskitä työntekijädokumentaation ja turvallisuuskoulutusten hallinta ja vahvista työntekijän kulku- ja työskentelyoikeus ennen työmaalle saapumista.
Työmaapalvelut kulunvalvonnasta viranomaisraportointiin
Ratkaisumme kattaa koko ulkopuolisen työvoiman hallinnan prosessin dokumentoinnista kulkuoikeuksiin ja raportointiin.
Säilytä läpinäkyvyys koko urakointiketjuun
Pidä hankkeen riskienhallinta omissa käsissä ja varmista vaatimustenmukaisuus koko urakoitsijaketjussa
Varmistatte itse, että urakoitsijoilla ja työntekijöillä on työnteko-oikeus kunnossa
Ylläpidä korkeita vastuullisuusstandardeja koko hankkeen ajan
Sujuvalla perehdytyksellä varmistat hankkeiden onnistumisen
Laadukkaalla ennakkoperehdytyksellä vähennät riskejä ja pidät työmaat turvallisina. Tarjoamme kattavat integraatiot verkkokoulutusalustoihin.
Vuokraportit ja kulunvalvontalaitteet saman katon alta
Palvelumme avulla pysytte aina ajan tasalla kuka liikkuu työmaallanne
Automaattinen viranomaisraportointi
Täytä työntekijä- ja urakkaraportointivelvoitteet ajantasaisesti ja automaattisesti
Integraatiot verkkoperehdytys- ja taloushallintoratkaisuihin
Kattavat integraatioratkaisuilla keräät ja yhdistät datan yhden järjestelmän alle
Tutustu teollisuusasiakkaisiimme
Ratkaisumme on kehitetty yhdessä asiakkaidemme kanssa ja se on käytössä jo yli 1500 työmaalla. Asiakkainamme meillä on Suomen suurimpia rakennus- ja teollisuusalan vaikuttajia, jotka ovat kokeneet saavansa merkittävän hyödyn Zeronin käytöstä.

”Aiemmin urakoitsijoiden ja työntekijöiden dokumentteja käsittelevillä ja tarkastavilla palvelukoordinaattoreilla meni paljon aikaa urakoitsijoiden ohjeistamiseen ja tietojen kirjaamiseen, koska urakoitsijat eivät aina toimittaneet tietojaan oikeassa muodossa järjestelmäämme. Zeroni opastaa urakoitsijaa syöttämään tarvittavat dokumentit ja palvelukoordinaattorimme pystyvät tarkastamaan ne yhdestä paikasta, eikä tiedon etsimiseen kulu turhaa aikaa meidän päässä. Uusi tapamme toimia täyttää nyt myös tietoturvan kannalta kaikki suositukset.”
Panu Kangas
Kunnossainsinööri, Outokumpu Oyj

”Zeronin avulla pystymme tehokkaasti varmistamaan työntekijöiden työskentelyoikeuden, hallitsemaan työmaiden kulunvalvontaa ja ajoneuvolupia sekä valvomaan urakoitsijoiden tilaajavastuulain mukaisten dokumenttien oikeellisuutta ja voimassaoloa. Zeronilla voi kätevästi lähettää kohdennettuja sähköposti- ja tekstiviestejä esimerkiksi kaikille alueella työskenteleville tai pelkästään työnjohtajille ja sopimusyhteyshenkilöille vuosihuoltoseisokkien aikana. Tämä on erittäin näppärä ominaisuus, joka auttaa meitä tavoittamaan oikeat henkilöt mahdollisimman nopeasti.”
Marja Piitulainen
Kunnossapitoassistentti, Metsä Fibre Oy

“Zeroni helpottaa ja nopeuttaa työntekijän luvittamista tehtaalle merkittävästi. Enää meidän ei tarvitse lähettää tietoja tehtaalle käsiteltäväksi, vaan voimme itse kirjata tarvittavat tiedot suoraan Zeroniin ja odotteluaika porteilla lyhenee, kun luvituksen voi hoitaa etänä ennakkoon. Zeronissa on moderni käyttöliittymä, jonka käyttö on vaivatonta ja intuitiivista. Kaikki olennainen työntekijän lupien hallintaan löytyy helposti muutamalla klikkauksella.”
Petri Pursiheimo
toimitusjohtaja, WIC Systems Oy
Asiakkaamme
… sekä sadat muut yritykset teollisuudessa, rakennustyömailla, energialaitoksilla ja infrahankkeissa luottavat meihin!

Videosarja: Tunnetko päätoteuttajan vastuut ulkopuolisen työvoiman hallintaan liittyen?
Tutustu nyt onboarding-projektipäällikkömme Emmi Immosen juontamaan Päätoteuttajan vastuut -videosarjamme ja varmista, että teidän työmaillanne ulkopuolisen työvoiman hallintaan liittyvät prosessit ovat ajan tasalla ja velvoitteista on huolehdittu projektin alusta sen päättymiseen saakka. Jätä yhteystietosi ja katso videot linkin kautta!
Voit katsoa videosarjan, heti kun olet jättänyt yhteystietosi.
"*" näyttää pakolliset kentät
Usein kysytyt kysymykset
Zeroni on ulkoisen työvoiman hallintaan suunniteltu palvelu, jonka avulla asiakkaamme varmistavat mahdollisimman sujuvan ulkopuolisen työvoiman käytön vastuullisuudesta tinkimättä. Zeronilla asiakkaamme vapauttaa aikaa itse työn johtamiseen.
Zeroni tarjoaa monipuoliset työkalut urakoitsijoiden, työntekijöiden ja työturvallisuuden hallintaan.
Palvelumme avulla voit esimerkiksi:
- varmistaa, että urakoitsijoiden ja toimittajien tilaajavastuuvelvoitteet on varmasti hoidettu
- valvoa työntekijän työskentelyoikeuden voimassaoloa Suomessa
- hallinnoida työntekijöiden pätevyyksiä, koulutuksia ja työlupia
- digitalisoida työkohteen turvallisuuskoulutukset
- toteuttaa turvallisuusmittauksia ja kehittää työturvallisuutta
- hoitaa lakisääteiset verottajailmoitukset ja AVI-raportoinnit helposti ja nopeasti
Ratkaisumme tarjoaa lisäksi kattavan kokonaisuuden erilaisia työmaapalveluja, kuten:
- kulunvalvonnan
- työmaapäiväkirjan
- tuntikirjanpidon
- kohdennetut viestintätyökalut
Zeroni yhdistää useat toisistaan erilliset turvallisuusprosessit yhdeksi älykkääksi järjestelmäksi, joka parantaa työkohteen turvallisuutta, projektin kannattavuutta ja sitouttaa työntekijät ja urakoitsijat vastuulliseen toimintaan.
Ratkaisumme on kattavasti käytössä rakennusalalla, infrahankkeissa ja teollisuudessa. Palvelumme sopii parhaiten suurille ja keskisuurille yrityksille, jotka toimivat päätoteuttajan tai tilaajan roolissa työmailla ja vastaavat ulkoisen työvoiman ja työturvallisuuden hallinnasta.
Lue asiakkaidemme kokemuksia Zeronista
1. Säästät aikaa ja resursseja
Zeronin kaltaista kokonaisuutta ei markkinoilta löydy, joten et tarvitse enää erillisiä järjestelmiä työturvallisuuden hallintaan, ja työmaiden arki helpottuu. Zeronin valvova automatiikka hoitaa suurimman osan työstä, joka muuten hoidettaisiin manuaalisella paperinpyörittelyllä: työaikaa voidaan käyttää tehokkaammin sekä toimistoissa että työmaalla.
2. Sujuvalla onboarding-prosessilla varmistat, että työt tehdään vastuullisesti ja laadukkaasti
Työn ostamiseen ja teettämiseen liittyvät lain kiemurat työllistävät yrityksiä valtavasti. Veroviranomaisen ja Aluehallintoviraston edellyttämien raporttien, dokumenttien ja selvitysten käsittely vie aikaa ja resursseja. Me Zeronilla haluamme sujuvoittaa ja automatisoida ulkopuolisen työvoiman hallintaan liittyviä prosesseja ja varmistaa, että työt tehdään turvallisesti ja vastuullisesti.
Onboarding-prosessimme ansiosta yritys voi keskittyä ydinliiketoimintaansa – me hoidamme työvoiman laadun- ja lainmukaisuuden valvonnan puolestanne.
Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi
Zeroni seuraa urakoitsijoiden ja työntekijöiden tietoja reaaliajassa ja raportoi käyttäjälle heti, mikäli esimerkiksi urakoitsijan tilaajavastuutiedoissa tai työntekijän perehdytystiedoissa on puutteita tai pätevyydet ovat vanhentumassa. Ilmoitusvelvollisuuslain mukaiset rakentamisilmoitukset luodaan ja lähetetään Zeronista täysin automaattisesti.
Palvelun hinta määräytyy työmaiden/laitosten määrän sekä työmaan tyypistä riippuen lupien tai leimausten määrän mukaisesti. Haluamme tarjota aina asiakkaan tarpeisiin sopivan palvelun ja olla samalla sivulla siitä, että palvelumme tukee liiketoimintaanne kannattavasti ja tarkoituksenmukaisesti. Varaa aika esittelylle, niin kerromme, kuinka paljon säästät aikaa ja rahaa ottaessasi Zeronin käyttöösi!
Kyllä on, olemme toteuttaneet integraatioita mm. taloushallinto-, HR-, raportointi, verkkokoulutus- ja kulunvalvontajärjestelmiin. Toteutamme myös räätälöityjä integraatioita asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi

Vuodesta 2024 lähtien Zeroni on ollut osa EG:tä
EG työllistää yli 2 000 henkilöä pääasiassa Pohjoismaissa, ja vuonna 2023 konsernin liikevaihto oli noin 3,14 miljardia euroa.
Tavoitteenamme on auttaa sinua keskittymään ydinosaamiseesi ja luomaan menestystä omilla ehdoillasi. Intohimomme on luoda ohjelmistoja, jotka auttavat työssäsi – eivät työllistä sinua.
Alan tekijöiden kanssa tehty, EG:n tuella rakennettu – ohjelmisto, johon voit luottaa nyt ja jatkossa.
Lue lisää: https://eg.fi/tietoa-egsta/
Ota yhteyttä myyntiin

Joni Engström
Customer Success Manager
044 340 2258
joni.engstrom(a)zeroni.fi
jonen(a)eg.fi

Johannes Leino
Senior Sales Consultant
040 531 1546
johannes.leino(a)zeroni.fi
jolei(a)eg.fi